söndag 28 oktober 2012

DIY: Pumpalampa * Pumpkin Lamp


Japp. Ännu en lykta/lampa. Ni vet ju att jag är tokig i lyktor och denna tiden på året är det som värst. Jag vet inte var jag har sett den här varianten - någonstans på nätet - men jag tycker hur som helst att den är underbar. Och så enkel att göra!

Yes, I have made yet an other lantern/lamp. As you probably know by now, I am nuts about lanterns and this time of the year it gets the worst. I do not know where I have seen this kind of lamp befor - somewhere on the web - but I think it is adorable. And so simple to make!


Du behöver en prydnadspumpa och ett lampglas.

All you need is a pretty pumpkin and a lamp glass.


Skär ett hål i mitten på pumpan, lagom stor för ett ljus. Jag skar även loss lite flisor runt om hålet, så att lampglaset skulle stå rakt och stadigt.


Cut a hole in the middle of the pumpkin, large enough to fit a candle. I also cut of some small pieces, so that the lamp glass would stand straight and stable.




5 kommentarer:

  1. Kul idé! Och jag älskar ditt hus för några inlägg sedan! Helt fantastiskt med alla små detaljer!
    Ha det fint!
    Ullis

    SvaraRadera
  2. Vilken underbart mysig idé.
    Hoppas ni får en skön start på veckan, Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Smart! Med ett sådant lampglas skulle ett ljus vara skyddad mot våra katter. Skoj att man kan göra så mycket olika med pumpor :)

    SvaraRadera
  4. Vilken inspirerande blogg du har! Det är nog mitt första besök hos dej och jag kommer absolut att kika in här fler gånger! :)
    Ha det gott /Johanna

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...