fredag 1 juni 2012

Fredagsplock * Friday


Tack och lov för pelargonerna med sin rikliga blomning, som påminner om att det faktiskt är juni idag, trots det kalla rusket utanför fönstret. Idag orkar ingen av oss så mycket - vi lyssnar på Peps Persson och pysslar var och en på sitt håll. Jag klipper och klistrar popcorn-boxar till storebrors klassfest och undrar samtidigt vad jag håller på med egentligen. Jag ser mig själv som en tidsrealist men när det gäller pyssel har jag ingen tidsuppfattning alls utan är en ständig optimist. Jag försäkra att det tar längre tid än man kan tro att göra 25 popcorn-boxar...

Thank God the geraniums are blooming and reminding me that it actually is the first day of June today. Outside the weather is cold and rainy. Today we listen to Peps Persson - a swedish artist with a lot of blues and reggae influenses in his music - and just take it easy. I make popcorn boxes and it takes forever. I consider my self a time realist, with one exception - crafting. I can assure you it takes quite some time to make 25 popcorn boxes....


.

2 kommentarer:

  1. Tiden har verkligen en tendens att flyga iväg när man pysslar, konstigt...

    SvaraRadera
  2. Nej, det är verkligen inget kul juni-väder idag...! Men men, man får passa på att mysa och pyssla inomhus istället.

    Trevlig fredagkväll till dig!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...