lördag 3 mars 2012

DIY: Vårkvist


I mellandagarna gjorde jag nyårskvistarna i present till min mamma och redan då tänkte jag att de vore vackra även som vår och påskpynt. Därför blev den en liten kvist till köksfönstret idag, men med lite varmare färger. Detta är verkligen ett roligt och enkelt pyssel, men det tar lite tid beroende på hur många löv man vill klistra på. Snart ska jag nog pröva med en kvist med större, mer mönstrade löv. Det tror jag kan bli effektfullt och inte lika pilligt.


Vik en pappersremsa och klipp ut bladen så att de blir dubbla och sitter ihop i vecket. Limma på insidan/baksidan och vik runt kvisten.

.

12 kommentarer:

  1. Det är det perfekta påsk/vår pyntet. Jätte fint.

    SvaraRadera
  2. JÖSSES va fint! sätter min stora på pyssel direkt, tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Så himla fint! Mycket finare än ett vanligt påskris med fjädrar. Ett sånt påskris blir det garanterat hos oss i år. :-)

    SvaraRadera
  4. Jättefint. Ett perfekt alternativ för mig dom gått och blivit björkpollenallergisk!

    SvaraRadera
  5. Kanonfint, vilket bra tips på att fixa lite ombyte i färg hemma.

    SvaraRadera
  6. An awesome idea,great !

    SvaraRadera
  7. Vilket lätt sätt att få lite uppmuntrande glada färger omkring sig! :-)

    SvaraRadera
  8. Åh, så fin! En sådan har jag också tänkt göra länge men det har inte blivit av än. Men nu fick jag extra inspiration!

    Tack för den fina födelsedagshälsningen! :)

    SvaraRadera
  9. My kind of påskpyssel, så himla snyggt! Hittade hit via Tankar från trädgårdsmästaren! Så fin blogg också!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...