söndag 8 maj 2011

Tivolikalaset


Tivolikalaset blev fantastiskt lyckad på alla sätt. Som vanligt när äldsta sonen har kalas är vädergudarna extra milda till sinnet och bjöd på en ljum försommardag. När alla barn kommit delade jag ut biljetthäften till var och en med biljetter till de tre attraktionerna Traktorturen, Klätterträdet och Studsmattan. Med stort allvar tog gästerna emot sina häften: 

- Får man hoppa på studsmattan en gång till fast man inte har någon biljett kvar?

- Jag lade i traktortur-biljetten i lådan vid studsmattan! Vad ska jag göra?!

- Vad gör jag om jag inte vill klättra i klätterträdet?


Vid studsmattan och klätterträdet fanns lådor där besökarna fick stoppa in sina biljetter. Lådorna var fulla när kalaset var slut.



Traktorn var prydd med flaggor och vagnen lövad och vimplad. Nio lyckliga ungar fick sig en tiominuters tur på dammiga grusvägar förbi betande hästar och porlande bäckar.


Tivolitårtan blev en succé och receptet kommer givetvis publiceras inom kort.


Avslutningsvis blev det tävlingar. En gren var att skjuta på konservburkar med ett gevär som skjuter skumbollar.


I sista grenen fick barnen skjuta prick med vattenpistol på pingpongbollar.


 
Vinsterna var givetvis godisstrutar gjorda av tapetprover.

.

5 kommentarer:

  1. Det är en sådan underbar idé. Förstår att det blev succé.
    Man blir alldeles lycklig bara av att tänka på det.
    Ha nu en riktigt skön Söndag,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Gud så mysigt! Jag tänker direkt på Pippi Långstump när hon var på Tivoli! Inspirerande!

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt det låter! härligt med lekfulla föräldrar! :)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...