onsdag 13 april 2011

Ägg med decoupage


Idag har jag gjort decoupage med klipp från servetter på urblåsta ägg. Inspirationen och beskrivningen har jag fått från Martha.

Att blåsa ur ägg ger både svimningskänslor och migräntendenser, men jag måste säga att det var värt det. Jag valde mina hönors allra minsta ägg, de är kanske hälften eller två tredjedelar av ett normalt "köpeägg". I vanliga fall tycker jag att de är lite besvärliga just eftersom de är så små. Därför brukar vi mest steka dem, till bakning använder jag de större äggen. Men till dekoration är de ju bara för bedårande och nu är jag bara lycklig över dem. Dessutom är skalen på de små äggen väldigt tjockt. Jag tycker över huvud taget att mina hönors ägg har mycket kraftigare skal än de man köper.




7 kommentarer:

  1. Åh vad fint! :) Jag drömmer om att ha hönor också. Dels att ha så fina djur i sin närhet, men sen också att verkligen veta var varje ägg kommer ifrån, och att hönan som värpt det inte fått utstå en massa dumheter för min skull liksom. Är det mycket jobb med hönsen? Din blogg är jättefin förresten! :) /Anna

    SvaraRadera
  2. Åh, så fantastiskt fina!! Vad slätt och fint du lyckats så servetterna. Imponerande! :-)

    SvaraRadera
  3. Vilka fina ägg! Tack för din söta kommentar hos mig!

    Ha en fin dag!
    Kram Charlotte

    SvaraRadera
  4. Vilka vackra ägg! Jag är också superimponerad över att du fått servetterna så släta och fina.

    SvaraRadera
  5. Tack för din söta kommentar, kul att man kan inspirera någon.
    Vilka underbart söta ägg.
    Har precis decoupagat med samma servett som du såg jag nu när jag kikade in här. De gröna servetterna med de härliga blommorna
    Visst är de bara för söta.
    Hit kommer jag verkligen kika in igen.
    Otroligt mysig blogg.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Åh, vad fina decoupageägg! Vilken dröm att bo på en gård och ha egna höns. :)

    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...