lördag 19 mars 2011

Tilt-shift fotografier


Ni är säkert fler som stött på bilderna som ser ut som foton av miniatyrer. Tekniken kallas tilt-shift och kan åstadkommas med speciellt objektiv eller i Photoshop. Igår satt jag och testade lite själv och det blir väldigt roliga effekter. Tyvärr hade jag inte så många bilder som passar tekniken, men jag ska ha det i åtanke nästa gång jag ger mig ut på stan med kameran.

Här hittar ni en beskrivning på hur ni själva skapar denna fascinerande dockskåpsvärld.



2 kommentarer:

  1. Häftigt!!

    De små "ägg-ugglorna" nedan för är hur söta som helst!! Jag har massa filt hemma så jag kanske ska försöka mig på ett par liknande.

    Hoppas du får en mysig lördagkväll!

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! det där måste jag testa!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...